Program Mój prąd 5.0 | Aklima – Twój niezawodny dostawca urządzeń do klimatyzacji

Program Mój prąd 5.0

UWAGA!
Warunkiem przyznania dotacji jest umowa kompleksowa regulująca korzystanie z energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji lub ważna umowa sprzedaży energii elektrycznej. 

Na co można otrzymać dofinansowanie ?
  • Zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej o mocy od 2 kW do 10 kW.
  • Zakup i montaż magazynu energii elektrycznej o pojemności minimum 2 kWh.
  • Zakup i montaż pomp ciepła (PC).
  • Zakup i montaż magazynu ciepła.
  • Zakup i montaż systemów do zarządzania energią HEMS/EMS.
  • Zakup i montaż kolektorów słonecznych.


Wysokość dofinansowania :
Maksymalna dotacja (w tym energia słoneczna) wynosi 58 000 zł, w tym dotacja na pompy ciepła w zależności od rodzaju urządzenia:
do 4400 zł za pompę ciepła powietrze-powietrze;
do 12 600 zł – za pompę ciepła powietrze-woda bez podwyższonej efektywności ;
do 19 400 zł – w przypadku wyboru przez inwestora pompy ciepła powietrze-woda o wyższej wydajności;
do 28 500 zł – za gruntową pompę ciepła. 


Co muszę przygotować, aby ubiegać się o dofinansowanie w ramach Programu Mój prąd 5.0? 


Beneficjenci muszą posiadać kilka dokumentów wymaganych do złożenia wniosku. Mianowicie:

  • Potwierdzenie przyłączenia mikroinstalacji, wydane przez OSD (Operatora Sieci Dystrybucyjnej);
  • Zaświadczenie potwierdzające korzystanie z systemu net-billing od OSD;
  • Oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu płatności za faktury związane z wykonaniem instalacji;
  • Protokołu odbioru prac - od wykonawcy lub oświadczenie Wnioskodawcy o samodzielnym montażu elementów dodatkowych (magazynu ciepła, energii, HEMS/EMS);
  • Pełnomocnictwo, jeżeli wniosek ma być składany w imieniu wnioskodawcy;
  • Faktury lub paragony imienne za dostawę i montaż instalacji PV oraz dodatkowych urządzeń objętych dotacją;
  • Karty energetyczne produktu i/lub etykiety energetyczne (w zależności od zakresu informacji na temat urządzenia).
  • Oświadczenie o posiadaniu zgody współwłaścicieli
  • Skan karty dużej rodziny – jeśli dotyczy
  • Pełnomocnictwo do złożenia wniosku – jeśli dotyczy
  • Oświadczenie dotyczące nabywcy wskazanego na fakturze
  • Inny dokument - jeśli dotyczy
  • (m.in. niezbędna dokumentacja geologiczna dla gruntowej pompy ciepła)
 

*dane są aktualne na dzień 02.10.2023r.